baner9
Previous Next

Szkolenia dla wszystkich

"Lider bez stresu"

„Czasami ludzie muszą umrzeć, zanim uświadomią sobie, że tak naprawdę nie żyli”

Cel szkolenia:
• Odkryjesz związki między ciałem i umysłem, co pozwoli ci zapanować nad stresem i funkcjonować pod presją.
• Wykorzystasz możliwości, jakie dają hipnoza i trans generatywny w rozwijaniu kreatywności.
• Odkryjesz instynkt wewnętrznej mądrości, która poprowadzi cię w zamierzonym kierunku.

Harmonogram szkolenia
 
Pierwszy dzień:

1. Neurobiologia i biochemia stresu.
        a/ Radzenie sobie z lękiem (wystąpienia publiczne, rozmowy na wysokim szczeblu, ważni klienci)
        Co najgorszego może się wydarzyć?
2. Rola komunikacji w  powstaniu stresu.
         a/ Asertywność i empatia
3. Umysł somatyczny i trzy mózgi.
4. Wyuczona niezdolność
5. Otwarcie na możliwości
    Ciekawość i nowa perspektywa. Czy już wszystko wiesz?
6. Wprowadzenie do autohipnozy.
         
Drugi dzień:

„Ten, kto nie jest zajęty rodzeniem się, jest zajęty umieraniem”  Bob Dylan

1. Odstresuj się.
2. Trans generatywny
    Czy ta dziura w której tkwisz jest przyjemna?
3.Wzmocnienie pamięci emocjonalnej,
4. Zejdź sobie z drogi
5  Lider a nic nie robienie
Jesteś Kubusiem Puchatkiem?: Pozwól, aby rzeczy do ciebie przychodziły
Czy Królikiem? zawsze po nie iść i je przynosić
 
Funkcjonowanie pod presją
1. Znajdź najgorętsza iskrę.
   Zapobiegasz pożarom czy rozwijasz?
2. Wytęż swoje siły na całego
Trening hartowania.
3. Stosuj logikę spienionej wody

Prowadzenie Alicja Grzesiak:
Jestem absolwentką podyplomowych studiów psychologii kryzysu i interwencji kryzysowej na SWPS w Warszawie, które przygotowały mnie do działania w sytuacjach ekstremalnych: katastrof czy wypadków na wielką skalę.
Uczyłam się hipnozy od R. Bandlera oraz transu generatywnego od S. Gilligana uważanego za  najlepszego na świecie.
Od lat szkolę personel medyczny w szpitalach w całej Polsce, jestem autorką bestsellerowej książki „Myśl zdrowo”, kolejna pozycja w przygotowaniu wraz z płytą transu hipnotycznego.
Pracuję z pacjentami wykorzystując trans.

Lider bez stresu (tekst na www.alicjagrzesiak.pl)

Przygotowałam szkolenie „Lider bez stresu” przeznaczone dla wyższej kadry menadżerskiej. Ostatnio sporo pracuję indywidualnie z osobami, które są w takim stanie psychicznym, że potrzebują fachowej pomocy. To zmobilizowało mnie do przygotowania materiału, w którym są zawarte najnowocześniejsze sposoby zapobiegania stresowi, działanie pod presją czasu, umiejętność zamknięcia drzwi do firmy i odpoczynek poza pracą.

Osoby odpowiadające za duży zespół ludzki, za milionowe kontrakty i obroty, znajdujące się pod presją mających wzrastać w nieskończoność wyników finansowych, różnie radzą sobie z takimi obciążeniami. Także różnie bywa w tego typu firmach; czasem łatwiej wymienić pracownika zestresowanego i wypalonego na nowego, pełnego potencjału niż wysłać tamtego na długi urlop.

W tym tekście przekażę podstawowe zasady, które można stosować w warunkach stresowych. Zrezygnuję tylko z najważniejszej części, która dotyczy transu i autohipnozy, gdyż pisałam o tym wcześniej, a tego trzeba po prostu doświadczyć.

  1. Podstawowy jest CEL. Co chcesz osiągnąć? Gdy odpowiesz sobie na to pytanie, wracaj do tej informacji, abyś nie stracił go z oczu.

Gazela bardzo szybko biega, z łatwością jest w stanie uciec od zostania obiadem drapieżników. Dlaczego więc drapieżniki nie rezygnują z polowania na gazele? Gdyż gazela biegnie i biegnie niesłychanie szybko, drapieżnik zostaje gdzieś w tyle…ale nagle pojawia się taka ładna kępka trawy, którą można poskubać, i znowu…Gazela zapomniała, że ucieka przed drapieżnikiem i wtedy jest zgubiona.

Uważaj, abyś nie zrobił tego samego.

  1. Sprawa kolejna to wewnętrzna energia i dobre samopoczucie. Pamięć jest zależna od stanu. Czyli to, o czym aktualnie myślisz sprawia, że czujesz się wspaniale lub kiepsko. W pamięci masz dobre chwile, które podnoszą twoją motywację, lub jest dokładnie odwrotnie, bo rozpamiętujesz ostatnią porażkę.
  2. Puść przeszłość, nie ciągnij za sobą obciążających ogonów, które ważą dziesiątki kilogramów i spowalniają twoją drogę. Skup się na celu, nie na tym, czego już nie zmienisz.
  3. Kieruj swoim skupieniem, nie rozpraszaj się i nie rozdrabniaj. Cel, który widzisz da ci dodatkową siłę (także podniesie stan, co ma wpływ na powstanie stresu)
  4. Idź za tym, co inne, nieznane, co robisz po raz pierwszy. To rozwija kreatywność i przybliża do celu. Wykorzystuj nowe doświadczenia i rób codziennie jedną rzecz zupełnie inaczej. Np. zmień drogę do pracy, zjedz coś zupełnie innego na śniadanie.
  5. Ufaj swojemu sercu i trzewiom, ciało mówi ci co jest dla ciebie dobre, naucz się odczytywać te sygnały.
  6.  Twórz relacje oparte na zaufaniu

 

Czy ta dziura w której tkwisz jest przyjemna? Pozwól sobie na to, aby nie mieć racji. Gdy nie masz racji jesteś ciekawy i kreatywny, uwalniasz nową perspektywę.

Gdy chcesz zmienić stan, pozbyć się negatywnych myśli, otworzyć się na nowe, zlikwidować stres zastosuj następujące zasady:

  •  Oddychaj: płytki oddech z brzucha (nosem) 4x, piaty oddech pełną piersią, głęboki. Robisz to stosując koło, po piątym wchodzisz znów w cykl 4 płytkich oddechów. Seria nie może być mniejsza jak 20 oddechów razem.
  •  Wyprostuj się. Siedząc przed komputerem w jednej pozycji sprawiasz, że Twój umysł ma taką samą kondycję (sztywnieje).
  •  Płynięcie, nie napięcie. W stresie, niewygodnej pozycji, zmęczeniu napinasz mięśnie, zmienia się biochemia ciała, pojawiają się hormony stresu. Więc płyń morzem, rzeką, poddaj się. Wtedy otwiera się przestrzeń. 
  •  Lodowata Woda. Kilka łyków lodowatej wody zmienia stan. Poczujesz napływ siły, bo zaczynają działać inne hormony.
  •  Ruszaj się. Bezruch ciała jest bezruchem umysłu, zakleszczeniem, zatrzymaniem.
  •  Łap światło. Wyjdź na chwilę na słońce, ostatecznie stań w oknie lub zimą w świetle lampy (aby nie jarzeniówki).Światło ma wpływ na nasze samopoczucie, wpływa nawet na DNA. 
  •  Podjadaj inteligentnie i często. Mózg potrzebuje paliwa, chociaż waży tylko 1,5 kg zużywa go najwięcej. Podkreślam jednak podjadaj inteligentnie.
  •  Zrelaksuj oczy i umysł. Zamknij na chwilę, odpręż się, pomyśl o niebieskich migdałach.
  •  Koło stresu. To stan, który wytwarzasz, gdy nakręcasz się wchodząc w spiralę kolejnych problemów. Przerwij błędne koło za pomocą podanych metod.
  •  Npd – najistotniejsze podstawowe działania (co podnosi Twój poziom energii?, kieruj ją na coś pozytywnego, odbij się od lęku).

 

Lider pozwala sobie na chwilowe „nic nie robienie”, to ten moment, kiedy wrzuca na luz, wznosząc się ponad problemy.

 

Jesteś Kubusiem Puchatkiem?: Pozwól, aby rzeczy do ciebie przychodziły

Czy Królikiem? zawsze po nie idzie i je przynosi.

Gdy jesteś Kubusiem Puchatkiem stwarzasz kreatywną przestrzeń, w której nie ma walki,  jest otwarcie. Kubuś Puchatek nie gasi pożarów, on rozwija i inicjuje.

Gdy funkcjonujesz pod presją:

  • Przyglądaj się sobie w chwili presji, wzmacniaj umiejętność obserwacji w trzeciej osobie
  • rozwiń umiejętność reagowania pod presją odwrotnie niż wszyscy
  • zahartuj się na stres (np. oglądaj filmy i dokumenty, które dotąd robiły na tobie wrażenie, ale nie wchodź w nie emocjonalnie)
  • rozwiń natychmiastową umiejętność uspokajania się

         dodatkowo:

  1. Znajdź najgorętsza iskrę. To motywacja, jednak taka, która pcha cię do przodu na samą myśl o celu lub jego rezultatach.
  2. Wytęż swoje siły na całego. Skup się tylko na priorytetach.
  3. Wyobrażaj sobie spokojną skuteczność. Nawet, gdy coś się wali przed Toba tylko zrealizowany (nie realizowany) cel. Umysł przestaje sabotować działania, do których jest przyzwyczajony i są „bezpieczne”, nie nowe.
  4. Stosuj logikę spienionej wody. Bądź gotów, że gdy wszystko gra, nagle kajak zaczyna się przewracać, bo zmieniła się pogoda. Ty wtedy poddajesz się nurtowi, nie walczysz.


Alicja Grzesiak